Vademecum sprzedającego–kupującego

VADEMECUM

sprzedającego –kupującego lokal

 

Spółdzielcze własnościowe prawo 

  1. Zbycie spółdzielczego  własnościowego prawa wymaga formy aktu notarialnego.
  2. Dla zbycia spółdzielczego własnościowego prawa  nie jest wymagane posiadanie księgi wieczystej. O ile nabywca oczekuje  księgi wieczystej  np. w związku z kredytowaniem przez bank zakupu, to najczęściej wniosek o  jej założenie  zawiera notariusz w umowie sprzedaży.
  3. Potrzebne do umowy dokumenty  ze strony Spółdzielni to:

 

a)  Zaświadczenie o przysługującym spółdzielczym prawie do lokalu, wraz z informacją o numerze księgi wieczystej prowadzonej dla prawa do lokalu ( o ile taka  jest założona) oraz numerze księgi wieczystej nieruchomości gruntowej związanej z budynkiem, braku zaległości w opłatach za lokal oraz  opisie lokalu  

- wydawane nieodpłatnie przez dział członkowsko-mieszkaniowy pok. nr 33,  po wcześniejszym  umówieniu tel.727 670 833 , 727 670 831.

 

b) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, na potrzeby sporządzenia niezbędnego do umowy sprzedaży  świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu – wydawane nieodpłatnie przez dział techniczny  pok.nr 11 tel. 507 021 478  lub 509 118 086. Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla lokalu zleca we własnym zakresie i na własny koszt sprzedający.

5.  Po  sprzedaży lokalu notariusz przesyła Spółdzielni  akt notarialny,  na tej podstawie Spółdzielnia dokonuje stosownych zmian w rejestrach i co do zasady nie ma               obowiązku zgłaszania się sprzedającego w Spółdzielni.

6. Nabywca prawa powinien  zgłosić się   w dziale członkowskim Spółdzielni pok.nr 33  celem złożenia odpowiednich oświadczeń dotyczących     m.in.      wskazania adresu do doręczeń,  zadeklarowania  do naliczeń opłat  liczby osób, zaliczek na wodę , ewentualnego ubezpieczenia lokalu  itp. w terminie umożliwiającym dokonanie stosownych zmian opłat.

 

Odrębną własność  ( z księgą wieczystą lokalową)

  1. Umowa musi zostać zawarta w formie aktu notarialnego.
  2. Potrzebne do umowy dokumenty  ze strony Spółdzielni to:

zaświadczenie o braku zaległości w opłatach za lokal  wobec Spółdzielni, wydawane nieodpłatnie w pok.22  , wskazane  wcześniejsze  telefoniczne  zgłoszenie pod nr 511 985 490 .

 

b) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, na potrzeby sporządzenia niezbędnego do umowy sprzedaży  świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu – wydawane nieodpłatnie przez dział techniczny  pok.nr 11 tel. 507 021 478  lub 509 118 086. Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla lokalu zleca we własnym zakresie i na własny koszt sprzedający.

 

  1. Notariusz nie przesyła Spółdzielni umowy sprzedaży, obowiązek zgłoszenia zmiany właściciela spoczywa na  nabywcy prawa, który  powinien zgłosić się w  dziale członkowskim pok.nr 33 na I piętrze celem okazania umowy oraz złożenia odpowiednich oświadczeń dotyczących     m.in.      wskazania adresu do doręczeń,  zadeklarowania  do naliczeń opłat  liczby osób, zaliczek na wodę , ewentualnego ubezpieczenia lokalu  itp.

Dodatkowe ważne informacje:

  1. Wszelkie zaświadczenia , dokumenty wydawane są (po  okazaniu dokumentu tożsamości) wyłącznie właścicielowi bądź odpowiednio umocowanemu pisemnie pełnomocnikowi lub pośrednikowi.
  2. Preferowane jest wcześniejsze telefoniczne  zamówienie zaświadczenia czy  dokumentu.
  3. Spółdzielnia nie dokonuje podziału miesięcznej opłaty , zatem w przypadku braku opłaty za miesiąc ,w którym nastąpiło zbycie, dochodzić jej ma prawo od każdej ze stron.
  4. Wydawane na potrzeby ww. mowy zaświadczenie o braku zaległości w opłatach dotyczy opłat pobieranych zaliczkowo ,które zgodnie z Regulaminem opłat, rozliczane są przez Spółdzielnię cyklicznie,   z osobą będącą właścicielem w dacie rozliczenia.

 

W związku z powyższym Spółdzielnia nie rozlicza  w/w opłat na dzień zmiany właściciela, czy dzień przekazania lokalu we władanie.

Ustalenie opłaty za miesiąc ,w którym następuje zbycie lokalu oraz ewentualne ustalenie zasad rozliczenia się stron z tytułu dokonanego przez Spółdzielnię rozliczenia opłat zaliczkowych ,bądź zabezpieczenia środków na poczet przyszłych rozliczeń należy wyłącznie do stron umowy , wiąże wyłącznie te  strony- nie Spółdzielnię.

 

 Przejęcie lokalu , remont itp.

  1. Opróżniając lokal  należy :

-dostosować się do harmonogramu wywozu gabarytów  ,harmonogram dostępny na stronie internetowej  https://rsmjednosc.pl/ oraz  wystawić  zgodnie z Regulaminem najwcześniej w dzień poprzedzający wywóz w miejscu do tego wyznaczonym.

- zachować ostrożność na klatce schodowej, by nie doprowadzić do uszkodzeń

-przekazać kod wejściowy oraz klucze do klatki, piwnicy oraz skrzynki na korespondencję .

  1. Przed przystąpieniem do remontu  :

- zachęcamy do zapoznania się  Regulaminem  Porządku Domowego dostępnym na stronie internetowej Spółdzielni  https://rsmjednosc.pl/w zakładce informacje-Statut i Regulaminy

-  pozyskania w dziale technicznym Sp-ni informacji czy zaplanowane przez nas prace nie wymagają zgłoszenia lub zgody Spółdzielni, współwłaścicieli  bądź innych instytucji  oraz czy w najbliższych latach w budynku nie są planowane prace mogące mieć związek z wykonanymi przez nas robotami ( wymiany pionów wod-kan, instalacji elektrycznej).

         3. W trakcie remontu należy:

- prace remontowe wywołujące hałasy należy prowadzić w dni powszednie w godz. 7.00 do 19.00.

-śmieci budowlane wyrzucać należy wyłącznie do worka BIB BAG lub innego  zamówionego w tym celu pojemnika, ustawionego  w  ustalonym z administratorem miejsce, co do zasady  przy śmietniku w miejscu umożliwiającym odbiór ciężkim samochodem bez wjazdu na zieleń -,zasady segregacji i  harmonogram wywozu dostępne są na stronie  Spółdzielni  https://rsmjednosc.pl/

- do lokatora należy bieżące  sprzątanie klatki schodowej (schody, parapety, lamperie itd.) z pyłu i kurzu poremontowego itp.

Godziny otwarcia

Poniedziałek, Środa, Czwartek: 7:00 - 15:00

Wtorek: 7:00 - 17:00

Piątek: 7:00 - 13:00

Dyżury

  • RADA NADZORCZA - każdy drugi wtorek miesiąca w godzinach 15:30 do 16:30 - Harmonogram
  • ZARZĄD SPÓŁDZIELNI - wtorki od 14:00 do 16:30 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod numerem 52 36-14-454
  • Radca Prawny jest dostępny dla Członków Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod numerem 52 36-14-454

Address

Ul.62 Pułku Piechoty Wielkopolskiej 6
85-825 Bydgoszcz

CENTRALA 52 36-14-410

SEKRETARIAT 52 36-14-454

e-mail: sekretariat@rsmjednosc.pl

RADA NADZORCZA e-mail: radanadzorcza@rsmjednosc.pl